Την πρώτη μέρα, γνωστή ως Πιθοίγια, οι Αθηναίοι άνοιγαν τα πιθάρια με το νέο κρασί τους - οι αρχαίοι Ελληνες, ως γνωστόν, για την αποθήκευση του μούστου δεν χρησιμοποιούσαν ξύλινα βαρέλια αλλά πήλινους πίθους - μια ποσότητα του οποίου μετέφεραν στο «εν Λίμναις» ιερό του Διονύσου, η ακριβής θέση του οποίου αποτελεί ένα ζητούμενο. Εκεί το ανακάτευαν με νερό - η συνήθης αναλογία ήταν τρία νερό προς ένα κρασί - προσφέροντας στη συνέχεια το πρώτο ποτήρι στον θεό.
Ακολουθούσαν η δοκιμή του νέου κρασιού από ειδικές κανάτες, τις χόες, και κρασοκατάνυξη, στην οποία ελεύθεροι, ικέτες, δούλοι κτλ είχαν την ευκαιρία για εκπλήρωση κάθε ανήθικης επιθυμίας, ιδιαίτερα σεξουαλικής, κάτω από την κάλυψη που παρείχαν μάσκες-κρασί.
Εντονη ήταν η παρουσία του κρασιού και κατά τη δεύτερη μέρα που ονομαζόταν Χόες από την ειδική κρασοκανάτα με την οποία ήταν εφοδιασμένοι οι πιστοί. Διεξάγονταν μάλιστα και αγώνες οινοποσίας, στους οποίους ο νικητής κέρδιζε ως έπαθλο κάποιο γλύκισμα ή έναν ασκό γεμάτο με κρασί, ευλογημένο από τον ίδιο τον Διόνυσο. Σίγουρα το πιο εντυπωσιακό δρώμενο της μέρας ήταν μια πομπή που διέσχιζε τους δρόμους της πόλης και κατέληγε στο «εν Λίμναις» ιερό του θεού. Πιστοί, ανάμεσά τους και ορισμένοι μεταμφιεσμένοι σε Σατύρους, ανεβασμένοι πάνω σε άμαξες, πείραζαν με βωμολοχίες όσους συναντούσαν στον δρόμο τους.
Στο τέλος της πομπής, που συνοδευόταν από μουσικούς και ένα πλοίο που συρόταν με τη βοήθεια τροχών. Με αυτό ταξίδευε ο ίδιος ο Διόνυσος, τον οποίο πιθανότατα υποδυόταν, φορώντας προσωπείο, ο Αρχων-Βασιλεύς, ένας από τους υψηλότερους αξιωματούχους της Αθηναϊκής Δημοκρατίας..........φτάνοντας στις μέρες μας φοράνε κοστούμι και γραβάτα ,κοστουμαρισμένοι καρνάβαλοι με κακόγουστα ρούχα και ακόμα πιό κακόγουστα…μυαλά!
Αυτό το πολιτικό καρναβάλι, δε θα τελειώσει καμμιά φορά, σ αυτό τον τόπο;
Ακολουθούσαν η δοκιμή του νέου κρασιού από ειδικές κανάτες, τις χόες, και κρασοκατάνυξη, στην οποία ελεύθεροι, ικέτες, δούλοι κτλ είχαν την ευκαιρία για εκπλήρωση κάθε ανήθικης επιθυμίας, ιδιαίτερα σεξουαλικής, κάτω από την κάλυψη που παρείχαν μάσκες-κρασί.
Εντονη ήταν η παρουσία του κρασιού και κατά τη δεύτερη μέρα που ονομαζόταν Χόες από την ειδική κρασοκανάτα με την οποία ήταν εφοδιασμένοι οι πιστοί. Διεξάγονταν μάλιστα και αγώνες οινοποσίας, στους οποίους ο νικητής κέρδιζε ως έπαθλο κάποιο γλύκισμα ή έναν ασκό γεμάτο με κρασί, ευλογημένο από τον ίδιο τον Διόνυσο. Σίγουρα το πιο εντυπωσιακό δρώμενο της μέρας ήταν μια πομπή που διέσχιζε τους δρόμους της πόλης και κατέληγε στο «εν Λίμναις» ιερό του θεού. Πιστοί, ανάμεσά τους και ορισμένοι μεταμφιεσμένοι σε Σατύρους, ανεβασμένοι πάνω σε άμαξες, πείραζαν με βωμολοχίες όσους συναντούσαν στον δρόμο τους.
Στο τέλος της πομπής, που συνοδευόταν από μουσικούς και ένα πλοίο που συρόταν με τη βοήθεια τροχών. Με αυτό ταξίδευε ο ίδιος ο Διόνυσος, τον οποίο πιθανότατα υποδυόταν, φορώντας προσωπείο, ο Αρχων-Βασιλεύς, ένας από τους υψηλότερους αξιωματούχους της Αθηναϊκής Δημοκρατίας..........φτάνοντας στις μέρες μας φοράνε κοστούμι και γραβάτα ,κοστουμαρισμένοι καρνάβαλοι με κακόγουστα ρούχα και ακόμα πιό κακόγουστα…μυαλά!
Αυτό το πολιτικό καρναβάλι, δε θα τελειώσει καμμιά φορά, σ αυτό τον τόπο;
20 σχόλια:
Κάποτε στόν Πόντο
Η Κυρά Σαρακοστή που έφτιαχναν στον Πόντο ήταν κάτι διαφορετικό.
Εκεί κρέμαγαν από το ταβάνι μια πατάτα ή ένα κρεμμύδι που πάνω του είχαν καρφωμένα εφτά φτερά κότας. Κι εδώ κάθε βδομάδα αφαιρούσαν ένα φτερό κι έτσι μέτραγαν το χρόνο μέχρι την Ανάσταση. Αυτό το «ημερολόγιο» το ονόμαζαν Κουκουρά.
Εδώ παιδί μου ποιόν να κρεμάσουμε και πόσα φτερά και πούπουλα, αλλά και πόση πίσα θέλουμε μέχρι την ανάσταση;
Γιά τον Στέφανο τον κουδουνάτο.
Η Νάξος θεωρείται η γενέτειρα [εκτός του φίλου Στέφανου]του Θεού Διονύσου .
Από το πρώτο κιόλας Σάββατο της Αποκριάς, ξεκινάει ο εορτασμός, με το σφάξιμο των χοίρων και άλλων εκδηλώσεων.
Το μεσημέρι της τελευταίας Κυριακής στην Απείρανθο, εμφανίζονται οι "κουδουνάτοι". Αυτοί φορούν κάπα και κουκούλα, γυρνούν το χωριό κάνοντας θόρυβο και προκαλούν με άσεμνες εκφράσεις. Οι ίδιοι κρατούν "σόμπα", ξύλο που παραλληλίζεται με τον διονυσιακό φαλλό. Μαζί τους μπλέκονται ο "Γέρος", η "Γριά" και η "Αρκούδα". Στις αποκριάτικες εκδηλώσεις των "Κουδουνάτων" μπορεί κανείς να δει το "γάμο της νύφης", το "θάνατο", την "ανάσταση του νεκρού" και το "όργωμα". Την Καθαρή Δευτέρα στις κοινότητες Ποταμιά, Καλόξιδο, Λειβάδια κλπ. οι κάτοικοι ντύνονται "Κορδελάτοι" ή "Λεβέντες" γιατί στο φέσι και στους ώμους έχουν κορδέλες. Οι Κορδελάτοι είναι φουστανελοφόροι και η δεύτερη ονομασία τους "Λεβέντες" αποδίδεται στους Πειρατές. Από κοντά τους ακολουθούν και οι ληστές, οι "Σπαραρατόροι", που αρπάζουν τις κοπέλες για να τις βάλουν με το ζόρι στον χορό και το γλέντι, που κρατάει ως το πρωί.
Ε ρε γλέντια αν χάσουμε!
Την καθαρή δευτέρα έλεγαν οι παλιές γριούλες παίρνουν τα μυαλά αέρα,μόνο που ο αέρας εχει σαλέψει τα μυαλά κάποιον βαθυστόχαστων πολύ πιο νωρίς.Τα ρούχα δεν κάνουν τον άνθρωπο είναι μόνο βιτρίνα που σε ξεγελά η φινέτσα δεν είναι πάντα οτι φαίνετε απο πίσω απο την λάμψη μπορεί να κρύβονται πολλά.Το καρναβάλι για πολλούς διαρκεί ολο τον χρόνο δεν χρειάζοντε μασκάρεμα γιατί το κουβαλούν μέσα τους στην ψυχή τους που την καμουφλάρουν με ενα ουδέτερο πρόσωπο που δεν τους νοιάζει παρά μόνο ο εαυτός τους και με τα προσωπεία τους ξεγελούν πολλούς και καλά κρυμένοι πίσω απο αυτά κατευθύνουν τα πάντα προς συμφέρον τους δυστυχώς έχουμε μπόλικους που κρατούν την τύχη της χώρας η και του δήμου αυτού τουλάχιστον ας το γιορτάσουν τώρα τις απόκριες τους αξίζει η μασκαράτα.girls.
Για τον φίλο Ανώνυμο που γνωρίζει το έθιμο των "Κουδουνάτων" - το οποίο δεν υπάρχει μόνο στην Απείρανθο αλλά και σε άλλα νησιά του Αιγαίου- θα πρέπει να προσθέσω ότι οι "Κουδουνάτοι" ουσιαστικά είναι οι ακόλουθοι του Διονύσου. Εξαιρετικούς, δε, "Κουδουνάτους" μπορεί να βρει κανείς -τις ίδιες ακριβώς ημέρες που συμβαίνει στην Απείρανθο- και στην Σκύρο. Οσο για τις στολές τους, το βάρος των κουδουνιών είναι εντυπωσιακό και συνήθως είναι ιδιαίτερα νέοι και μάλλον αρκετά γυμνασμένοι... Ετσι για την ιστορία...
Αν πάτε στις σάπες της Ροδόπης αναβιώνει την Κυριακή της Αποκριάς το έθιμο των Γαϊδουροδρομιών.
Οι νέοι της περιοχής διαγωνίζονται στην ταχύτητα τρέχοντας με γαϊδούρια στο κέντρο της πόλης.
Έπειτα ακολουθεί γλέντι στην Πλατεία Δημαρχείου με μουσικά συγκροτήματα από όλη τη Θράκη.
Πάντος εδώ με τόσα 'γαιδούρια' θα κάναμε μια γαιδουροδρομία όνειρο...
Ευρυνόμη, Σοφία, girls και σία μας τα κρεμάσατε τα κουδούνια.Αν γράψει και η Ευαγγελία ε τότε να δούμε γλέντια.
Αγαπητέ φίλε ανώνυμε
Είμαι πολύ χαρούμενος που όλο και περισσότεροι φίλοι,εχουν αρχίσει να ασχολούνται με το φαινόμενο της Απειράνθου.
Θα σας προκαλούσα να συνεχίσετε.
Ίσως έτσι ανακαλύψετε πολλά στοιχεία που θα σας δώσουν απαντήσεις στο που οφείλεται η τρέλα μου.
Αν μάλιστα κάποιος φίλος θέλει,από τώρα κλείνουμε ραντεβού για το 15αύγουστο,στην Παναγία την Απεραθίτισα,να δούμε από κοντά τι σημαίνει να υπάρχουν ακόμα στις μέρες μας "γαλατικά" χωριά!!!!!!!
Τα κουδούνια ο άνθρωπος τα κρεμάει μόνος του στον εαυτό του με τα πεπραγμένα του απλως οι υπόλοιποι ακολουθούν τον ήχο που φέρει το κουδούνισμα και τον κοιτούν.Οπως λεει η παροιμία οποιος έχει την μύγα μυγιάζετε γιατί εγω δεν έδειξα συγκεγκριμένα κάποιον οποιος νομίζει οτι αξίζει τα κουδούνια ας τα λάβει.girls.
Μετά το 80΄ς πάρτυ φύγαμε, αν έχεις άντερα και ξέρεις και μπάνιο.
Ενας φίλος.
ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ girls ΑΛΛΑ ΟΠΩΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ, ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ.
ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ ΑΣΧΕΤΑ ΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΑΠΟ ΕΝΑ (ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ) ΚΟΥΔΟΥΝΙ.ΤΑ ΤΡΟΚΑΝΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΕΙ ΚΑΙ Ο 'ΤΣΟΠΑΝΟΣ' ΝΑ ΦΟΒΑΣΑΙ.
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΙΜΗΜΑ ΤΟΥ ΑΡΧΗΓΟΥ,
ΤΑ ΤΡΟΚΑΝΙΑ!
ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΣΤΑ ΚΡΕΜΑΝΕ.
Η μεγαλύτερη γνώση του ανθρώπου Στέφανου είναι ότι ξέρει την τρέλα του[μάλλον].
Ομως μερικοί άλλοι έχουν δεχτεί ότι ο θαυμασμός του σκύλου τους είναι πειστική ένδειξη ότι είναι υπέροχοι και κουδουνάτοι.
Στό τέλος καίνε τον καρνάβαλο, και δέν είναι μακριά αυτό.
Κατ` αρχήν τι είναι λάθος; Και τι είναι σωστό; Ποιός μπορεί να κρίνει την έννοια του λάθους ή του σωστού; Ποιός θέτει τους κανόνες;
Ο κουδουνάς η ο καλαμοκαβαλάρης;
Γιατί όποιος έχασε τα κουδούνια από το κοπάδι του… μαντέψτε ποιος τα πήρε!
Μα αυτός που καβάλησε το καλάμι!
Μπορεί κατά τη γνώμη σας να υπάρξει αλάθητος άνθρωπος η δήμαρχος;
“Η Ιστορία του Δημόσιου Υπάλληλου Κ. Λ.” (Μέρος Ι)
http://a-provokatoras.blogspot.com/
11:58
Κατ' αρχάς πιστεύω ότι λείπει η επιλογή : Σε κανέναν
Προσωπική μου άποψη είναι ότι το συγνώμη λάθος-αλάθητο είναι μια εφεύρεση για να μπορέσει να εκτελεί το έργο του ο κάθε πολιτικός.
Υπέρτατος αρχηγός-δήμαρχος ονομάζετε το δημιούργημα της φαντασίας και έκφραση των αδύναμων που μέσω της "υπακοής-μάσας" του, προσπαθούν να αποκτήσουν εξουσία πάνω στους αγνώμονες.
Ο κάθε κατεργάρης στον "πάγκο" του.
Ασυλο σε κανέναν.
"Η Ιστορία του Δημόσιου Υπάλληλου Β.Η" [Μέρος ΙΙΙ]την ξέρεις κ. προβοκάτορα;
Οι “Κουδουνάτοι”εμφανίζονται και σ’ άλλα μέρη της Ελλάδας, ιδιαίτερα σε ποιμενικούς τόπους, Θεσσαλία, Μακεδονία αλλά και στη Χίο στη Σκύρο και άλλα νησιά. Σύμφωνα με μια θεωρία , τα δρώμενα μπορεί να είναι οι απόηχοι των συγκρούσεων των κτηνοτρόφων με τους γεωργούς που αφού επικράτησαν οι πρώτοι επέβαλαν το τοτέμ τους τον τράγο.
Ενα πράγμα σαν το νέο δήμο μας, μόνο που εδώ έχασαν οι "κουδουνάτοι"
Τα λάθη είναι για τους ανθρώπους η ουσία είναι αν μέσα απο αυτά τείνουμε να γίνουμε καλύτεροι η χειρότεροι αν τα αφήνουμε αδιόρθωτα.Επειδή η εξουσία τρελαίνει σε κάθε μορφή της είναι πολύ δύσκολο σε ανθρώπους που εχουν εθιστεί σε αυτήν να είναι προσιτοί και να δίνουν βάση στις ανάγκες των άλλων.Πρέπει αυτός που παίρνει τον χρησμό του αρχηγού η του δημάρχου να είναι πολυμήχανος να μπορεί να ελέγχει απόλυτα εχθρούς και συνεργάτες γιατί απο εκείνους κρίνετε η θητεία του αλλά λίγο πολύ οι περισσότεροι είναι σίγουρα για τα καρναβάλια.girls.
Αποκριάτικα
Όπως λένε και οι Γάλλοι, υπάρχουν τρία φύλα: οι άντρες, οι γυναίκες και οι πολιτικοί.
Προτιμώ να είμαι μαύρος παρά πολιτικός, γιατί όταν είσαι μαύρος δεν χρειάζεται να το κρύβεις από τη μητέρα σου.
Δεν είναι δυνατό να πετύχεις καταδίκη για πολιτικό ψέμα από πολιτικό ένορκο. Οι μισοί πιστεύουν ότι κάτι τέτοιο δεν είναι "δυνατόν" και οι άλλοι μισοί το κάνουν.
ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΔΗΜΟΣ-1
Σύμφωνα με πληροφορίες -γιατί δεν υπήρξε ενημέρωση-, το γραφείο προμηθειών του δήμου, ΑΚΥΡΩΣΕ τον διαγωνισμό στις 14 Φεβρουαρίου 2011 για την προμήθεια αναλώσιμων εκτυπωτών, φωτοτυπικών και τηλεομοιοτυπικών μηχανημάτων του δήμου και τον επανέλαβε μετά τρεις ημέρες. Μπορεί να δώσει στη δημοσιότητα το αρμόδιο γραφείο του δήμου, τους λόγους ακύρωσης και αν τα ποσά της πρώτης προσφοράς των ενδιαφερομένων, ήταν ίδια και στη δεύτερη; Περιμένουμε επίσημη δημόσια απάντηση.
Το άρθρο είναι απο το maximipoli.blobspot
ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΔΗΜΟΣ-2
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ
Για την επιλογή Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΩΡΩΠΟΥ
Έχοντας υπόψιν:
Τις διατάξεις του άρθρου 77 του Ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης-Πρόγραμμα Καλλικράτης».
ΠΡΟΚΗΡΥΣΣΕΙ
Διαδικασία για την επιλογή Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης
Ως συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης επιλέγεται πρόσωπο εγνωσμένου κύρους και εμπειρίας.
Υποψηφιότητες υποβάλλονται με δήλωση που κατατίθενται στο Προεδρείο Δημοτικού Συμβούλιου κατά την έναρξη της διαδικασίας επιλογής.
Ως συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης δεν μπορεί να επιλεγεί αιρετός δήμου, περιφέρειας ή βουλευτής.
Ως προς το αξίωμα του συμπαραστάτη του Δημότη ισχύουν τα κωλύματα και τα ασυμβίβαστα που προβλέπονται στο άρθρο 14 και 15 του Ν. 3852/2010.
Η επιλογή του Συμπαραστάτη του Δημότη και της επιχείρησης γίνεται με απόφαση δημοτικού συμβουλίου η οποία λαμβάνεται με μυστική ψηφοφορία και με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) του συνόλου των μελών του δημοτικού συμβουλίου.
Η θητεία του συμπαραστάτη ακολουθεί τη θητεία των δημοτικών αρχών.
Οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων θα κατατεθούν με βιογραφικό σημείωμα έως 25-2-2011 στο Γραφείο Αιρετών του Δήμου Ωρωπού στην έδρα του Δήμου Ωρωπού Λεωφ. Χαλκουτσίου 50 Ωρωπός.
Πληροφορίες θα παρέχονται από τον αρμόδιο υπάλληλο κ. Μαρία Μαναβέλη στο τηλ. 2295031822 κατά τις εργάσιμες ώρες και μέρες.
Η παρούσα θα αναρτηθεί στην προσωρινή ιστοσελίδα (www.oroposdimos.blogspot.com) του Δήμου Ωρωπού.
O ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΩΡΩΠΟΥ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΑΚΟΣ
Στην ανάγνωσή της, συμπεράναμε πως οι συντάξαντες, το λιγότερο είναι «αδιάβαστοι» περί τον «Καλλικράτη» και ο δήμαρχος Γιάννης Οικονομάκος που την υπογράφει, εκτίθεται!!!
Ενώ γράφουν ότι οι «υποψηφιότητες υποβάλλονται με δήλωση που κατατίθενται στο Προεδρείο Δημοτικού Συμβούλιου κατά την έναρξη της διαδικασίας επιλογής», ακριβώς όπως ορίζει ο νόμος, λίγο παρακάτω αναφέρουν... καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων, την 25-2-2011!!! Και θέτουν έτσι τα παρακάτω εύλογα ερωτήματα:
1. Αδιάβαστοι, πως θα διοικήσουν;
2. Θέλοντας να στηρίξουν συγκεκριμένη υποψηφιότητα, με όσο το δυνατόν λιγότερη συμμετοχή.., παρασύρθηκαν;
3. Θέλουν να ΑΚΥΡΩΘΕΙ η εκλογή και να μην υπάρχει «συμπαραστάτης» στο δήμο;
Το άρθρο είναι από το maximipoli.blogspot
Δημοσίευση σχολίου